A The Black Aether második podcast adásában, Lovecraft és a videojátékok, szerepjátékok kapcsolatát járjuk körbe. A videojátékokban és szerepjátékokban hogyan tud megjelenni Lovecraft világa, hogyan tudják visszaadni a játékok azt az érzést, mikor egy novellát olvasol el.
A kérdés az, egyáltalán vissza tudják-e adni.
A fejlesztő csapatok, stúdiók egyáltalán törekednek-e arra, hogy hűek maradjanak Lovecrafthez, vagy csupán a game designerek egyedi ízléséről, túlbecsült elképzeléseiről, és a mindig is indokként használt bevételekről van szó, mikor egy Lovecrafti játék koncepcióját elkészítik. Nem igazán találkozhattál Lovecrafthez hű játékkal, mert mindegyikben volt egy olyan tényező, elem, technikai megoldás, ami a populáris gamer közösség felé húzta a játékot, amiből egyenesen következett, hogy Lovecraft szellemisége a háttérbe szorult.
Ez a döntés amúgy érthető, hisz mindenki próbál a biztos, megszokott játékok felé menni, de ez a döntés akkor feltételezi, hogy Lovecraft a „piritós-szimulátornál” is nagyobb kockázatot jelent?
A második adásba vendéget is hívtunk, aki Pápai Bence a Maze The Angels Walk Silently játékot fejlesztő csapat vezetője. Bence megpróbált nem túl sok publikus információt elárulni a játékról és a hamarosan érkező demo verzióról, de azért szerencsére ezt nem mindig tudta betartani.
Az adás résztvevői:
• Hartmann Krisztián
• Pápai Bence
• Schubrt István
• Tomasics József
A felvétel hossza: 60 perc